Transport kontenerowy – kontener 20‘ DV
Specyfikacja kontenera 20‘ DV stosowanego w spedycji morskiej
Kontener 20‘ DV z bramą morską jest jednym z najczęściej wykorzystywanych w morskim transporcie kontenerowym. Skrót DV oznacza Dry Van. To standardowy kontener ogólnego przeznaczenia, który nadaje się do transportu kontenerowego głównie ładunków drobnicowych. Prawie każdy rodzaj ładunku, który zmieści się w tym kontenerze, może być w nim przewożony. Dzięki temu jest to uniwersalne rozwiązanie, po które chętnie sięgają firmy działające w różnych branżach i przewożące towary na długich międzynarodowych czy międzykontynentalnych trasach. Kontener tego typu doskonale nadaje się także do pełnienia funkcji magazynowych. Może być więc wykorzystywany jako funkcjonalna i bezpieczna przestrzeń do przechowywania towarów w portach czy punktach przeładunkowych.
Wykorzystywane przez naszą firmę kontenery 20‘ DV są wykonane z najwyższej jakości materiałów, a ich konstrukcja jest stabilna i bardzo mocna. Dzięki temu są wytrzymałe i odporne na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych i zmiennych warunków atmosferycznych. Ich drzwi pracują płynnie, a wszystkie łączenia zapewniają maksymalną szczelność.
Towary, które zostaną w nie zapakowane, mają zapewnione optymalne warunki przewozu, gdyż są doskonale chronione przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi (np. deszczem, gradem, silnym wiatrem czy niszczycielskim działaniem soli morskiej). Jest to szczególnie istotne w przypadku transportu morskiego, podczas którego ładunki są narażone na działanie wyjątkowo niekorzystnych czynników zewnętrznych. Wielką zaletą tych kontenerów są ich stosunkowo niewielkie wymiary, dzięki czemu można je postawić praktycznie w każdym miejscu.
Jakie towary można transportować w kontenerach 20‘ DV?
W tego typu kontenerach najczęściej przewożone są ładunki drobnicowe. Jednak po dokonaniu nieznacznych modyfikacji można w nich również przewozić ładunki luzem. Mogą być to towary sypkie lub ciekłe. Jeżeli zechcą Państwo przewozić w tego typu kontenerach ładunki ciekłe, to będą one musiały zostać opakowane w tzw. flexitanki. Są to worki wyprodukowane ze specjalnych bardzo odpornych na uszkodzenia materiałów. Flexitanki nadają się do transportu neutralnych ładunków płynnych. Rozwiązanie to jest tańszą alternatywą dla używania kontenerów typu tank.
Towary sypkie najczęściej przewożone są w jednym zbiorczym worku tzw. big bagu. Tego typu worki wyróżniają się wyjątkową odpornością na uszkodzenia, a także wytrzymują bardzo duże obciążenia (nawet do 2000 kg). Są wykonane z polipropylenu powlekanego lub niepowlekanego (polipropylen powlekany stosuje się do pakowania substancji pylących takich jak gruz, a niepowlekany do przewozu wszystkich materiałów rolnych oraz spożywczych). Wielką zaletą takich worków jest ich kształt, który za każdym razem optymalnie dopasowuje się do struktury przewożonego materiału. Zazwyczaj w big bagach transportuje się sypkie towary takie jak np.: żwir, gruz, żużel, sól drogową, nawozy, granulaty, cement, chemikalia, ziarna, mąkę czy cukier. Big bagi są ładowane pneumatycznie i idealnie wypełniają wnętrze całego kontenera, co pozwala ograniczyć straty przestrzenne na pokładach statków.
Objętość kontenera 20'DV to około 32,96 CBM. Jego tara waha się od około 1,8 do 2,5 tony. Średnia ładowność takiego kontenera wynosi 21,8 tony. Na zamówienie budowane są kontenery o podwyższonej ładowności sięgającej nawet do 27 ton. Jednak zawsze należy dokładnie przeanalizować, czy warto skorzystać z takiego kontenera, gdyż wagę towaru ogranicza nie tylko sama ładowność kontenera, ale również przepisy drogowe lub kolejowe obowiązujące w kraju załadunku, rozładunku, a także w krajach znajdujących na trasie przejazdu ładunku. Transport kontenerowy stosuje się zarówno w spedycji morskiej, jak i lądowej. Poniżej zamieściliśmy dokładne wymiary stosowanych przez nas kontenerów.
Wymiary wewnętrzne: | Szerokość: | |||
Długość: | Szerokość: | Wysokość: | Światło drzwi: | Wysokość: |
5900 mm 19' 4 1/4" |
2352 mm 7' 8 5/8" |
2395 mm 7' 10 1/4" |
2340 mm 7' 8 1/8" |
2292 mm 7' 6 1/4" |
Maksymalna waga brutto: | Tara (waga kontenera): |
Maksymalna waga ładunku:
|
32500 kg 71650 lb |
2370 kg 5220 lb |
30130 kg 66430 lb |