Każda osoba zajmująca się importem dba o to, aby przesyłany ładunek dotarł do celu zgodnie z terminem i w nienaruszonym stanie. Obecnie do przewozu dużych ładunków najczęściej stosuje się transport lotniczy, kolejowy oraz morski. W zależności od wybranego środka transportu różnić może się czas tranzytu, a także jego koszty. W czas tranzytu wlicza się nie tylko okres poświęcony na przewiezienie towaru z punktu A do punktu B, ale również czas związany z przeładunkami i załadunkami.
Ile czasu zajmuje przewiezienie ładunku drogą morską w porównaniu do innych metod transportu?
Czas przewozu ładunku za pomocą transportu morskiego waha się w zależności od odległości, jaką musi pokonać statek. Zajmuje średnio od 15 do 65 dni. Nie jest to najszybszy środek transportu, jednak sprawdzi się idealnie dla importerów, dla których ważna jest korzystna cena za transport, a także dostarczenie ładunku bez uszkodzeń. Dużą zaletą transportu morskiego jest również duża pojemność statków, dzięki czemu można importować naprawdę duże ładunki.
Ze względu na dużą różnorodność kontenerów oraz dostępność specjalistycznych statków za pomocą transportu morskiego możliwe jest importowanie towarów wszelkiego rodzaju. Obecnie około 80% wszystkich towarów na świecie przemieszcza się za pomocą transportu morskiego, ponieważ statki towarowe żeglują praktycznie po całym świecie. Za pomocą transportowego można przewieźć każdy, nawet najbardziej niewymiarowy ładunek.
Czas transportu lotniczego i kolejowego jest niższy, jednak wiąże się one z o wiele wyższymi opłatami. W przypadku transportu samolotem należy liczyć się z ograniczoną ładownością tego środka transportu. Transport kolejowy jest z kolei nieco bardziej niebezpieczny, ze względu na możliwość wypadku lub uszkodzenia ładunku w transporcie. Jak widać, transport morski nie jest najszybszą metodą transportu międzynarodowego, zapewnia jednak bezpieczne przewiezienie nawet ogromnego ładunku za stosunkowo niską cenę. Odpowiednio przystosowane kontenery pozwalają na transport nawet delikatnych produktów czy ładunków bez strat na jakości.